Projekty napříč předměty

09.05.2025
    Žáci propojili teorii s praxí a zaměřili se na aktuální společenská i zdravotní témata. Během dubna pracovali žáci naší školy na mezitřídních projektech, které propojily znalosti z několika odborných oblastí.

   Pod vedením vyučující z předmětů zdravotní nauka, zdravotní tělesná výchova, zeměpis a sociální péče a pečovatelství vznikly velmi pestré, informačně bohaté a výtvarně nápadité práce, které ukázaly, že i náročná témata lze zpracovat s empatií, kreativitou a zodpovědným přístupem.
    Zdravotní nauka vedla žáky k zamyšlení nad významem prevence a osvěty. V rámci projektů se zaměřili např. na Světový den boje proti AIDS, prevenci rakoviny prsu a děložního čípku, problematiku kouření, obezity i duševního zdraví u dospívajících. Výstupem byly letáky, infografiky a návrhy vlastních kampaní pro školní prostředí.
    Zdravotní tělesná výchova se soustředila na kardiovaskulární zdraví a podporu pohybu nejen pro běžný život, ale i pro profesi v sociálních službách. Žáci zpracovali přehled rizikových faktorů, možností prevence a vytvořili vlastní návrhy cvičebních plánů včetně tipů na aerobní aktivity, posilování a strečink. Nezapomněli ani na techniky sledování pokroku a důležitost pravidelnosti.
    Zeměpisné projekty nabídly žákům možnost analyzovat aktuální regionální i globální výzvy. Věnovali se regionální analýze Severní Moravy, historii těžby v Moravskoslezském kraji, rizikům povodní, sucha nebo klimatické změny v různých oblastech ČR. Nechyběly ani modelové krizové scénáře či návrhy na podporu venkova.

   Sociální péče a pečovatelství otevřela citlivá témata každodenní péče – žáci zpracovali portréty různých cílových skupin: od seniorů, přes osoby s postižením, děti v dětských domovech až po osoby bez domova nebo klienty v paliativní péči. Součástí výstupů byly i tematické kresby, které zachycovaly klíčové momenty podpory a lidského kontaktu.
   Celý projektový měsíc ukázal, že propojení teoretických znalostí s praktickými dovednostmi vede k hlubšímu porozumění a motivaci k další práci v oboru.